Szanowni Państwo,
zgodnie z art. 2 Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym, zarządzanie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej będąca elementami kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do podejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej.
Zgodnie z art. 19 wspomnianej wyżej ustawy Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na terenie Gminy Pszczółki jest Wójt.
Zadania z zakresu zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa w Urzędzie Gminy w Pszczółkach:
kontakt w godzinach pracy Urzędu pod numerami telefonu:
512 048 786
505 527 084
Urząd Gminy nie zastępuje działania takich służb jak: Pogotowie Ratunkowe, Policja, Straż Pożarna, Straż Miejska, Pogotowie Gazowe, Pogotowie Wodne, Pogotowie Energetyczne, Weterynaryjne, służby sanitarne. Kontakt do w/w służb poniżej:
Telefony alarmowe:
112 – ogólnopolski i europejski numer ratunkowy,
999 – Pogotowie Ratunkowe,
998 – Straż Pożarna,
997 – Policja,
991 – Pogotowie Energetyczne,
992 – Pogotowie Gazowe.
WAŻNE INFORMACJE W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA:
1. Aktualna prognoza pogody LINK
2. Serwis informacyjny SMS Gminy Pszczółki (formularz do pobrania w załączeniu)
3. Regionalny System Ostrzegania LINK